Hoofdmenu

dinsdag 26 mei 2009

Round-up van een mooi lang weekend
Donderdag werd een computerdag. De home dvd’s werden verder afgewerkt en op verschillende schijfjes gebrand. In de vooravond werd de fiets van stal gehaald voor een kort tochtje.
Vrijdagnamiddag volgde looptest nr 2 op de loopband bij de kinesist. 1 minuutje wandelend, 5 min aan 10 km/u en 10 min aan 12 km/u. Niks, noppes, nada, … gevoeld van de hamstring. Daardoor kreeg ik groen licht om opnieuw rustig aan op te bouwen. Dat rustig aan heb ik inderdaad gedaan.
Op zondag zijn An en ik in Buggenhout bos een rondje van 5,4 km gaan lopen in 38'25" – 8,5 km/u. In de namiddag was het vollop genieten van het zonnetje. De thermometer onder het afdak op ons terras wees 29,3 gr aan. Dus op onze bank uit de wind en in de zon was het veel warmer. Dankzij Lokaas van Deflo heeft mijn voorkant nu een licht rood kleurtje.

En vandaag ... heeft de kinesist de linkerkant van mijn onderrug onder handen genomen. Daar had ik regelmatig last van en blijkbaar zat er een kleine blokkade aan die kant. Met vakkundig trek en duwwerk kreeg hij het los.
Na de training van de kadetten, die ik geef met de schema's opgemaakt door onze trainer/coach (hij kan momenteel niet aanwezig zijn) heb ik een duurloopje gedaan. 5,35 km - 26'44" - 12km/u. Tijdens of erna heb ik geen last gehad. Afwachten hoe de rug en de hamstring morgen aanvoelen. Indien alles ok is mag er donderdag al iets meer snelheid ingebouwd worden, echter nog geen interval. Daarvoor is het nog veel te vroeg.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: