Hoofdmenu

donderdag 9 juli 2009

Ochtendlopers
Dat zijn mensen met karakter. Deze ochtend zag ik weer een aantal mensen die reeds voor 7u de loopschoenen aangebonden hadden voor hun loopje. Misschien dat ze pas thuis zijn van hun werk en voor het slapengaan nog efkes de benen gaan strekken. Maar zo vroeg al lopen dat is niks voor mij, want het duurt een tijdje voor ik helemaal wakker ben, laat staan dat de spieren dan al zin zouden hebben om een inspanning te leveren. Op zondag loop ik ook in de voormiddag. Dat is dan wel ten vroegste om 9u30 en vooral geen snelheidswerk, gewoon een rustige duurloopje. Geef mij toch maar de namiddag of avond.
Na de ‘rustdag’ van woensdag was het vandaag terug clubtraining. Na het (iets) snellere werk van dinsdag was het gisteren tijd voor een rustige duurloop 7 km – 33’32” – gs. 12,5 km/u - ghs. 151. Na de plensbuien was het ondertussen droog geworden en de wind hield het ook voor bekeken . . . een goed loopweertje dus.
Er is een wijziging in de loopplanning: de (halve) Malheur Bosmarathon zal ik niet meelopen. Ik voel nu reeds dat ik niet genoeg kilometers in de benen zal hebben om hem zonder problemen uit te lopen. De basissnelheid en conditie zijn nog niet op peil om een redelijk tempo 21 km aan te houden. Misschien loop ik op zaterdag 5/9 in Meldert een 10km.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: