Hoofdmenu

zaterdag 15 augustus 2009

Corrida Merchtem
Gisterenavond viel de temperatuur bij het vertrek van de 6 km wedstrijd om 18u30 best mee. Al was het in de open vlakte toch redelijk warm. Met de wegenwerken in Merchtem was het voor de organisatoren heel moeilijk om een parkours uit te stippelen. Normaal zouden de 3 en de 6 km samen vertrekken, maar door de smalle weggetjes was dat niet mogelijk. Wij gingen eerst van start voor 1 grote en 1 kleine ronde. Al van bij de start was het spurten om zo snel mogelijk in een goede positie te geraken voor je in de smalle wegjes in het parkje kwam. De eerste groep met oa Glen en Niels liet ik wijselijk weglopen want hun tempo kon ik onmogelijk de volledige afstand aanhouden. Zo snel mogelijk mijn eigen tempo vinden en dan beginnen aan de 'bergop' in de Galgestraat. Het liep vlot. Na zo'n 4 km liep het toch iets moeizamer, al ging mijn tempo niet omlaag. We begonnen toen opnieuw aan de smalle wegjes in het park voor het kleine rondje en we begonnen de 3 km lopers in te halen en proberen voorbij te steken. Dat was geen makkie omdat die in groepjes liepen en we dus overal tussen en rond moesten lopen. De laatste paar honderd meter kreeg ik het tempo toch weer naar 15 km/u (volgens Garmin). Zo kon ik nog een paar lopers voorbij 'spurten'. Ik ben best tevreden met onderstaand resultaat ... want het was de eerste maal dat ik 100% gas gegeven heb in een wedstrijd en over zo'n afstand na mijn blessure en het liep redelijk. De volgende weken zullen er al wat meer snelheidsprikkels in de trainingen gestopt worden. De volgende test is binnen 1 maand (13 sept) tijdens de Molenloop te Malderen. Daar loop ik de 9 km.

Resultaat Corrida:
6 km - 26'15" (13,7 km/u) - 26e op 173


Vandaag zou de vloerder komen (zo had hij beloofd). Wij hebben echter enkel zijn kat gezien. Daardoor had ik tijd om wat te gaan loslopen. An reed mee met de fiets en we stopten even bij mijn ouders om eens goeiendag te gaan zeggen. Het was echt warm. Gelukkig was er een (stevige) wind die voor verkoeling zorgde.
Gelopen: 9,23 km - 48'18" - gs. 11,5 km/u - ghs. 149
Morgen nog een toerke gaan lopen, wat boodschappen doen en misschien een fietstocht in de namiddag.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: