Hoofdmenu

zaterdag 24 oktober 2009

Traag maar lang
Vandaag was ik veel te warm gekleed bij het lopen. De 13 gr voelden warmer aan en het regenjasje was ook niet nodig. Toch was het vooral genieten van het nieuwe stuk dat ik aan mijn lange duurloop toegevoegd had. Zoals gewoonlijk bij mijn lange trage duurloop vertrek ik richting Opwijk en maak een ommetje via Lebbeke (Breestraat) om daarna door te lopen richting Nijverseel. Het parkours van de veldloop van volgende week zaterdag was nog steeds ingenomen door de koeien. Het zal er zoals elk jaar een echte weideloop worden met bijhorende koeienvlaaien. Ipv af te slaan richting Opwijk centrum liep ik door naar Droeshout, waar het al serieus heuvelachtig begint te worden. Daarna ging het via Opwijk en Leirekensroute (een oude spoorbedding omgevormd tot fiets-, wandel- en looppad) naar de Hoge Jan en terug naar Opstal. Goed voor 16,11 km in 1u29'42" (gs. 10,8 km/u ghs. 137). Ondanks de heuvelachtige omgeving en redelijk wat wind, liep het vlot.
Voorbije week ben ik 3x gaan lopen. Dinsdag op de clubtraining 3 x 6 ronden van 500m (2x2'18" + 2x2'08" + 1x2'00") en reeksrust 200m joggen. Woensdag 6km herstelloop (9,8 km/u - ghs. 125) en donderdag 20 rondjes van 500m in 2'18" en elke 4e ronde 250m versnellen zodat dat rondje op 2'00" uitkwam. Morgenochtend een Bosloop zodat mijn weektotaal rond de 60 km zal uitkomen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: