Hoofdmenu

zondag 22 november 2009

Cross Zele
Deze heeft zoals elk jaar zijn weertype laten gelden. 2 jaar geleden een stortbui tijdens de wedstrijd van de dames. Vorig jaar een sneeuwstorm die begon tijdens onze wedstrijd en dit jaar een stortbui met onweer en hevige rukwinden toen de seniors heren aan het lopen waren. Het water viel nu met bakken uit de hemel. Gelukkig was er een overdekte plaats waar de niet lopers konden schuilen.
Net voor onze start begon de hemel langzaam dicht te trekken. De strakke wind en ditto rukwinden zouden er een lastige wedstrijd van maken. De omloop lag er droog en snel beloopbaar bij. Deze keer ging de start dwars over het voetbalveld om door een veel te smalle doorgang richting parkours te draaien. Tijdens de snelle start kwam een paar meter voor mij een clubgenoot ten val en ik kon nog net over hem overspringen. Gelukkig voor hem heeft er niemand op hem getrapt (spikes !!). Ik had me voorgenomen om te proberen een zo gelijkmatig mogelijk tempo te lopen. Dit is me redelijk goed gelukt. Garmin gaf voor elke gelopen km 13,4 km/u aan. Door steeds dit tempo aan te houden heb ik nog een aantal sneller gestartte lopers kunnen inhalen.
Uitslag: 98 op 122 masters - 5,99 km in 26'46" - gs. 13,4 km/u
Morgen is het rustdag.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Linda Berghman zei

die pechvogel die ten val kwam in de start, was m'n schoonbroer Jef Beque ! hij doet het niet slecht op zijn leeftijd ;-)