Hoofdmenu

zondag 19 september 2010

(Halve) Bosmarathon Buggenhout - 1u44'33" (nieuwe PR !)
Gisterenavond zijn we als voorbereiding op de (voor mij de halve) bosmarathon mosselen gaan eten. Ze waren heel lekker.
Omdat de start en aankomst van de Malheur Bosmarathon maar 2,5 km van bij ons thuis liggen ben ik met de fiets naar de sporthal van Buggenhout gereden. Goed op tijd voor het vertrek om 13u. Nog even een babbel slaan en dan wat gaan loslopen. Omdat ik er niet echt een wedstrijd wou van maken, ging ik in het midden van de groep staan. Iets later dan verwacht vertrok de ganse groep, marathon, halve marathon en estafettelopers. Onmiddellijk na de start kwamen we op een smal wegeltje waar je moeilijk kon voorbij steken. Ik laat me niet opjagen omdat het nog ver was en ik niet te snel wou starten. Na een relatief trage eerste km (4'53") ging het zo'n 10 à 15" / km sneller. Toen kwam de eerste veldweg er aan ... dat hoort nu eenmaal bij een natuurloop. Ik had mij vooraan in een groepje genesteld en we liepen aan een gelijmatig tempo, waarbij we nog konden praten ook. Vanaf km 14 begon het bij mij iets minder vlot te lopen, maar ik kon nog redelijk stand houden in het groepje. Km 17 begon het licht uit te gaan (ik had dit jaar nog nooit meer dan 16 km gelopen en dan toch niet aan deze snelheid), om tijdens de volgende km het zeer lastig te krijgen met de wind pal op kop en ik het groepje moest lossen. Daarna kond ik wat in de luwte van het bos lopen om te recupereren en vond ik mijn gewone snelheid terug. Na 21 km kwam ik moe, maar dik tevreden met mijn PR over de eindstreep. De Malheur en het broodje achteraf heb ik me laten smaken.
Een dikke pluim voor de organisatie !!! Volgend jaar sta ik er opnieuw aan de start.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: