Hoofdmenu

maandag 28 februari 2011

Veldloop Lebbeke
Gisteren hebben we het getroffen met het weer. Het is de ganse dag droog gebleven en afgezien van de stevige wind was het ideaal om te lopen. Bij de parkoursverkenning bleek dat er (gelukkig) weinig modder was. Enkel in het maïsveld was er een beetje. Om 15u30 werden we op gang geschoten en ik had gekozen om redelijk snel te starten, zodat ik zo snel mogelijk over het smalle brugje was. Daarna nam ik gas terug en liepen we in een groepje met Eric, Sigurd, Albert en nog een paar lopers. In de 2e grote ronde kreeg ik het moeilijk en moest ik enkele van hen laten gaan. Omdat de afstand tussen mij en een paar lopers niet groter werd, besloot ik om het gezelschap van een andere master er langzaam naar toe te lopen. In het veld kregen we hen te pakken en we gingen er meteen over. Op 200m voor de eindstreep ging er nog iemand over mij, maar de andere kon ik nog afhouden. Zo eindigde ik als 59e op 75 deelnemers. Volgens Garmin was het (maar) 6 km, gelopen in 28'56" (12,5 km/u). Ik had gehoopt om toch iets sneller te kunnen lopen. Eric en Sigurd liepen een heel goede wedstrijd en eindigden 54e en 55e.
Nog 1 week trainen voor het BK en dan is het een paar weken loopvakantie, met enkel rustige kilometers.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: