Hoofdmenu

zondag 6 maart 2011

BK Veldlopen voor masters in Vilvoorde
In een zon-overgoten park "Drie Fonteinen" ging vandaag het BK veldlopen voor masters door. Normaal lopen alle leeftijdscategoriën samen, maar door het grote aantal deelnemers worden ze op het BK opgesplitst in verschillende reeksen. Bij de dames kwamen clubgenotes Hilde en Els aan de start. Jef liep naar een heel mooie 8e plaats bij de +55. Toen ik mij ging aanmelden voor het afhalen van mijn startnr voor +45 kwam ik loopmakker Sigurd tegen. Hij was 4 dagen te jong om in dezelfde reeks als ik te starten. Hij moest aan de bak in de +40 bij de heel snelle lopers. Zijn doelstelling is bereikt, niet als laatste over de streep lopen en in een goeie tijd (iets meer dan 32' voor +/- 7,6 km). Maar eerst verschenen wij aan de start voor 4 grote ronden (goed voor +/- 6,2 km). In mijn reeks liepen de +45 & +50 samen. De organisatoren hadden de looprichting van de gewone veldloop omgedraaid. Je liep eerst een paar honderd meter omlaag waardoor de start heel snel was met veel gedrum en ellebogenwerk om zo een goed plaatsje te vinden voor de versmalling in het bos. Ik liep achteraan een groepje en 1-voor-1 stak ik hen voorbij in de steile stukken op het bospaadje. Eens boven op een vlakke, rechte strook kon ik wat recupereren vooraleer we weer een stuk bos in doken voor een paar lussen. Dat bijna stilstaan en terug vertrekken is niets voor mij en hier verloor ik wat terrein op de anderen. Op het lange rechte stuk kon ik dan weer aansluiten om in het bos opnieuw een paar snellere starters op te rapen. 2 van hen bleven echter halstarrig aanklampen en bij het ingaan van de laatste ronde vroeg ik om eens wat kopwerk te doen ... zij namen niet over. In het bos trachtte in opnieuw te versnellen, maar toen kreeg ik het lastig (efkes zware bnenen door verzuring) en moest ik passen toen mijn 2 volgers langs mij heen liepen. Al vlug hadden ze een 5-tal meter, maar ik kreeg het gaatje niet meer dicht. Na 25'31" seconden liep ik heel content als 64e op 66 starters van mijn leeftijdscategorie over de eindstreep. Het liep heel vlot vandaag. Garmin gaf 5,5 km aan maar bij het bekijken van het traject was hij mij een paar keer kwijt. Volgens de officiële uitslag was het 5,95 km wat een gs. van 14 km/u gaf.
Een mooie aflsluiter van een geslaagde loopwinter.
Volgende week gaan we het rustig aan doen en daarna beginnen de trainingen naar de zomer-joggings.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: