Hoofdmenu

zaterdag 23 april 2011

Avaloop - Opstal
Ondanks de hitte (29,5° op ons terras in de schaduw) toch weer wat sneller dan vorig jaar. Ik startte samen met clubgenoot Glen. Hij zou er ter voorbereiding van het PK 1.500 m van vandaag, een trainingsloop van maken. De start verliep vlot en de eerste km in 4'15", iets te snel maar het viel mee al was mijn mond toen al kurkdroog. km 2 liep nog vlot, maar eens in de Bovendonkstraat voelde ik de zware benen komen opzetten. Het veel te warme water aan de drankpost (ze stonden in de volle zon met hun bevoorrading - niet echt optimaal) bracht evenwel terug wat positieve energie en ik beet mij vast in het spoor van Glen. Langzaam begonnen we de kloof met een andere loper te overbruggen en 500 m voor het einde lieten we hem ter plaatse. Net voor de aankomstlijn een kleine discussie ... loop jij maar voor ... nee na u. Zo klokte ik de 6 km af in 27'09". Bijna 1 minuut sneller dan vorig, maar toch moet ik zeggen dat ik niet echt tevreden ben. Als de temperatuur niet zo hoog was zou het een stuk sneller gekund hebben. Volgende keer (22 mei) beter. Ondertussen weet ik al dat deze hoge temperaturen niet optimaal zijn voor mij om in te lopen.
Deze namiddag ben ik naar het PK piste gaan kijken in Lebbeke. Net als op dag 1, wonnen heel wat atleten van onze club medailles. Ze zijn goed bezig.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: