Hoofdmenu

dinsdag 10 mei 2011

Stevige trainingsweek 
De week was weer zo voorbij. Het was er weer 1 waar een dag spijtig genoeg maar 24 uur heeft.
De looptrainingen waren redelijk zwaar. Veel snelheidswerk met als gevolg, een beetje stramme spieren. Dinsdag 500m – 2'00" rust – 400m - 1'30" rust – 300m met reeksrust 8' joggen en dit 3 x. De richttijden voor de afstanden waren 2'00" – 1'36" – 1'06". Het rare was dat Peter en ik er telkens boenk op waren (max 1 sec verschil). Een 4e reeks zou echter van het goede teveel geweest zijn, want de verzuring in de benen begon stillaan zijn werk te doen. De rustdag op woensdag was dan ook zeer welkom. Donderdag 5 reeksen van 1.500m en per 500m het tempo opdrijven (2'10" – 2'05" – 1'56"). Ook best pittig.
Op zaterdagavond was er een leuke verjaardagsdrink waar iemand meerdere keren een liedekein aangeheven heeft. Wat een laatste glas (te warme ?) wijn allemaal niet kan doen met ne mens.Gelukkig was ik niet die persoon zodat ik nog een 11 km loopje kon doen op zondagochtend. De thermometer gaf om 9u15 reeds 22° aan. Toch was het nog aangenaam lopen.
Deze week heb ik gisteren ingezet met een kort loopje in Lebbeke. Vandaag 3 x 3.000m, verdeeld over 3 ronden van 500 m (2'12" / R) + 2 ronden (2'06" / R) + 1 ronde (2'00" - eerste in 1'56"). Met de warming up & cooling down, ... kwam ik aan een totaal van 16 km vandaag.
Morgen is het looprustdag en is het tijd om mijn huiswerk te maken voor de avondschool (cursus webdesign).

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: