Hoofdmenu

donderdag 21 juli 2011

Dender- & Scheldejogging
Voor de 5e maal stond ik aan start van de Dender- & Scheldejogging in Grembergen. Het parcours is nog steeds onveranderd en mooi langs de Schelde en in de achterliggende polder. De weersomstandigheden waren bij de start ideaal, 20°, zon en een verfrissend briesje. In de verte kon je wel al de donder horen. Door computerproblemen werd de start verschoven naar 15u10. Ik had me voorgenomen om deze keer niet te snel van start te gaan en er een goede stevige duurloop van te maken. Bij het vertrek liep ik rustig met de groep mee en op de dijk haalden we de eerste snellere starters al bij. Al snel liepen we in een groepje van 6 waaronder Albert V. In de polder liep hij en nog een andere atleet weg maar de rest hield hetzelfde tempo van +/- 2'30" a 2'35" / km aan. Elk deed om beurt een stukje kopwerk en niet zoals in de Tour vandaag, waar Cadel Evans de achtervolging op Andy Schleck helemaal alleen moest doen. De tweede ronde bleven we samen en aan het einde bleken er 2 van de 4 voor de 11 km gekozen te hebben. Dus bleven we met z'n 2-en voor de 8 km. Ik versnelde als eerste, maar werd geremonteerd en bleef ik op 20m hangen van m'n voorganger. Zo liep ik de 7,8 km in 35'51" (gs. 13,1 km/u). Zo ben ik zeer tevreden omdat het 'duurloop'-tempo mij mijn snelste tijd hier ooit heeft opgeleverd. De rest van de week zal ik proberen nog 2 rustige duurloopjes te doen. Al blijft het afwachten hoe mijn bloedblein onder mijn teennagel zal evolueren. Wij hadden geluk en konden in droge omstandigheden de wedstrijd afwerken. De meesten van de 11,7 km kregen een ferme drasj-national over zich. Het loslopen heb ik beperkt tot 1,5 km omdat ik ondanks een regenjasje drijfnat was. De prijs, een fles Vicaris Tripel ligt in de kelder om efkes tot rust te komen en zal binnenkort gekraakt worden.

En nu tijd voor een Tripel van Watou ... santé !!

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: