Hoofdmenu

vrijdag 19 augustus 2011

Corrida Merchtem
Op een zonnige en redelijk warme (24°) vrijdagavond vertrokken 178 lopers voor de 6 km 'jogging' in Merchtem. Voor mij was het de 6e deelname aan deze afstand. Omdat de voorbije trainingsweek in functie stond van de Gouden 800maal had ik niet al te veel hoop om sneller te lopen dan vorig jaar. Ook al omdat ik 3 halve dagen renovatie aan een van onze platte daken achter de rug had. Vrijdag rond 15u30 was ik er mee klaar. 's Avonds rond 18u40 ging ik op de 2e rij van start, naast ploeggenoot Eddy en achter Glen. Zoals in  mijn laatste wedstrijden start ik iets minder snel. Na 1 km liepen we nog steeds 14 km/u en besloten Eddy en ik het iets rustiger aan te doen, want dat tempo was door ons niet vol te houden. Tijdens de eerste kleine ronde kon ik makkelijk mee in een groepje. Bij de aanvang van de 2e (grote) moest ik een klein gaatje laten. Ik bleef mijn eigen tempo lopen en zo liep ik de 5,8 km in 26'08" (37e).

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: