Hoofdmenu

zaterdag 27 augustus 2011

Gouden 800 te Lebbeke (PR = 2'52"60)
In onze club werd vandaag voor de 31e keer de Gouden 800 georganiseerd. Zo'n 2 weken geleden besliste ik om voor het eerst deel te nemen aan een pistewedstrijd. Dus ism met trainer/coach Koen kreeg ik een aantal snelheidstrainingen. De eindtijd die ik had opgegeven was 3'15"00, want ik had geen idee wat het zou geven, hoe de benen zouden reageren (verzuring) tijdens de wedstrijd. Ik was op tijd vetrokken zodat ik nog wat kon praten met een aantal andere atleten. Tijdens de opwarming moesten we binnen vluchten voor weer een fikse regenbui. Met 19° en bijna windstil waren de omstandigheden ideaal. Al lag de piste er heel nat bij, maar met spikes heb je toch nog genoeg grip. Om 17u na een zoveelste verfrissende plensbui, begon de naamafroeping en om 17u05 werd het startschot gegeven. Samen met Geert V.M. stond ik in de buitenbaan. De eerste 100m moet je in je baan blijven lopen en daarna ga je zo vlug je kan naar de binnenbaan. Na 200m kwam ik door in 40" (iets te snel), 400m in 1'24" en 600m in 2'11" (iets te traag). Bij het uitkomen van de laatste bocht trok ik nog eens alle registers open zodat ik in 2'52"60 over de streep liep. Dik tevreden, stiekem had ik gedroomd om onder de 3'00" grens te eindigen. Opdracht volbracht en tijd voor een biertje om dit resultaat te vieren.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: