Hoofdmenu

vrijdag 5 augustus 2011

Katarinajogging ...
Vrijdag 5 augustus kon ik redelijk op tijd stoppen  met werken om naar huis te rijden, nog iets te eten, omte kleden en te vertrekken naar St.Katarina Lombeek om er deel te nemen aan de Katarinajogging. Zoals vorig jaar koos ik voor de korste afstand, 5,6 km. Het was een ideaal loopweertje, 22°en windstil. De lichtglooiende omloop door de velden maakte mooie het plaatje compleet. Door een klein organisatorisch probleem werd de start verschoven naar 20u15 (ipv 20u). Ik had gekozen om niet al te snel te starten, zoals ik dit jaar reeds meerdere keren gedaan heb. Nu was dit niet moeilijk omdat ik niet echt vooraan stond en zelfs opgehouden werd door tragere lopers. Na 1 km was de 'steilste' helling achter de rug (1e km in 4'10") en liep ik bij een groepje. Hier ging ik trachten bij te blijven en een proberen een gelijkmatig tempo aan te houden. Het ging vlot en toen het tempo wat zakte nam ik over en bleef aan +/- 4'15"/ km lopen. De laatste km dreef ik het tempo nog op en liep als 40e over de streep in 23'29" (gs. 14,3 km/u). Vorig jaar was ik 46e in 23'32". Binnen 14 dagen is de Corrida van Merchtem waar ik de 6 km loop.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: