Hoofdmenu

zondag 18 maart 2012

Opnieuw een verkoudheid
De grieperige toestand is overgegaan in een neusverkoudheid. Mijn keel is ook geïriteerd, waardoor er een (soms zware) hoest bijgekomen is. Dus dit weekend wordt er geen enkele loopkilometer bijgeschreven bij mij jaartotaal. Misschien dat ik volgende week (opnieuw) een loopstop inlas.
Vrijdag zijn we lekker gaan eten in het klantenrestaurant van de school van Lotte. Zij volgt Restaurant/Keuken (5e jaar RK) in ColomaPlus te Mechelen. De amuses waren 'Varkenspootje met Provencaalse groenten', 'Soepje van kokkels' en 'Quiche van zalm en prei'. Ik had gekozen als: voorgerecht 'Gerookte zalm met mierikswortelsaus',  hoofdgerecht 'Gebakken zalm met asperges en puree' en dessert 'Tarte tatin'. Voor herhaling vatbaar.
Onze tuinschermen krijgen een groot onderhoud. Sommige palen waren daar waar ze met grond in aanraking kwamen, bijna helemaal verrot. De onderkanten die in beton gegoten waren heb ik uitgegraven en vervangen door verzinkte steunen. Deze week worden de schermen ontmost en opnieuw ingestreken. Zo kunnen ze weer vele jaren staan.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: