Hoofdmenu

zondag 26 augustus 2012

Gemakzucht of ... ?
De straat waar ons huis staat is sinds een aantal jaren 1-richtingverkeer. Het staat duidelijk aangegeven als je de straat aan de juiste kant inrijdt (blauw bord met witte pijl). Aan het andere uiteinde staat een groot rond bord met een witte streep en er staat ook een bloembak met een gelijkaardig bord erop aan de rechterkant van de weg. Je moet al toeren om rond die bloembak te rijden en de borden niet te zien. Toch zijn er heel wat mensen die zich niet storen aan dit verbod. Als je dan zo'n spookrijder tegenkomt zijn die boos als je er hen op attent maakt. De politie zou beter eens controle komen doen als er een 'evenement' is ipv om 6u30 te staan flitsen in de Ravenstraat als er nog bijna geen verkeer is.
Donderdagavond ben ik niet gaan lopen omdat ons gras nog een maaibeurt nodig had voor de regen er aan kwam. Ook al was het een droge periode geweest bij ons, bleef dat maar groeien. Zaterdag heb ik een 'lange' trage duurloop gedaan. 14,3 km is lang voor mij. Het was traag, 1u22'25" of 10,4 km/u aan een ghs. van 145. Het is van zondag 18 september 2011 geleden dat ik nog ze veel in 1-keer gelopen heb. Ook vandag heb ik mijn loopschoenen aangebonden (toen de regen voorbij was). Deze keer was het een kort loopje van 8,3 km in 47'38". Nu is het uitrusten tot de training van dinsdag.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: