Hoofdmenu

zaterdag 13 oktober 2012

Ekiden Brussel
Vandaag was er regen voorspeld ... veel regen en dat hebben wij geweten. Wij vertrokken rond 11u in de motregen richting Koning Boudewijn stadion te Brussel voor de Ekiden (aflossingsmarathon). AC Lebbeke had 3 deelnemende teams 'Team Verhulst Final Edition', 'Jong Lebbeeks Geweld' (kadattenteam van/met trainer Michiel) en 'AC Lebbeke in the Mix' waar ik van mocht deel uit maken. Ik was uitverkoren als startloper. Na de gebruikelijke opwarming (ook al een beetje het parcours gaan verkennen) vertrok ik rond 12u45 richting start. Het was daar al drummen voor een plaatsje en helemaal voorin ben ik niet geraakt. Het was nog zo'n 20m tot de start en ik geraakte er niet door. Toen Tia het startschot gaf was het precies een fartlek training ... starten, stoppen, slalommen tussen de tragere deelnemers en duwen om vooruit te geraken. Pas na de eerste helling kon ik mijn tempo lopen. Het was een zware omloop dus op de eerste helling, tempo iets laten zakken om de benen te sparen. Daarna terug vollenbak naar beneden. Er was een lus ingebouwd die niet op het plan stond, maar daardoor was mijn loopafstand 4,8 km. De laatste helling aan het Planetarium die bleef precies maar duren. Daar 'ontploften' mijn benen bijna en was ik meer dan blij dat het maar een paar honderd meter meer was om het lint door te geven aan Natalie voor haar 10 km. Net na haar vertrek gingen de hemesluizen open. Het is niet meer gestopt met hevig regenen tot als wij thuis waren. Na haar was het de beurt aan Evelien (5 km) die het lint doorgaf aan Joris-Jelle voor nog eens 10 km. Gert die voor het eerst sinds lange inactiviteit een wedstrijd liep zette een snelle tijd neer op de 5 km. Ruben nam de afsluitende 7,2 km voor zijn rekening. Samen liepen we naar een totaaltijd van 2u55'27" (95e op1223 teams). Dit is maar 2 min. trager dan in de Buggenhoutse aflossingsmarathon waar de weersomstandigheden veel beter waren en het parcours minder zwaar.
Morgen staat er na het voldoen aan onze 'kiesplicht' een herstelloopje op het schema.

Mijn officiĆ«le tijd:   4,7 km in 20'22" (gs. 13,85 km/u) - 196e op 1223 lopers

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: