Hoofdmenu

zaterdag 20 oktober 2012

De winter begint ?
Morgen wordt in de Blaarmeersen te Gent het startschot gegeven van het veldloopseizoen. Het belooft wat de temperatuur betreft een redelijk warme editie te worden. De masters van AC Lebbeke komen met 3 ploegen aan de start. Het is al een aantal jaren geleden dat ik daar meegelopen heb. Voor 2 jaar ben ik 's zaterdags ziek geworden en vorig jaar was ik uitgeteld met een longontsteking. Morgen start Koen voor de eerste 1.000m, dan neem ik de stok over voor de volgende 1.500m en Sigurd loopt de laatste 3.000m. Het is wel redelijk zwaar omdat het 'maar' 1,5 km is, dus wordt er snel gelopen en er is ook een zware zandstrook bij. De echte start van de crossen in op zondag 4 november met de cross van AC Opwijk. Die wordt traditioneel gelopen in weiden waar tot een paar dagen ervoor koeien gestaan hebben.
Tijdens de trainingen loopt het vlot. Zij worden goed verteerd, want echt in het rood wordt er niet gelopen. Hopelijk kan ik zo de ganse winter blijven trainen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: