Hoofdmenu

zondag 21 oktober 2012

Lotto Crosscup Relays
Deze namiddag stond de de openingswedstrijd van het veldloopseizoen 2012-2013 op het programma, de Lotto Crosscup Relays aan de Blaarmeersen te Gent. Zowel in Opstal als in Gent wat het bewolkt, maar redelijk warm (+/- 16°). We dachten dat de omloop er redelijk droog zou bijliggen, maar bij de eerste verkenning vielen de drassige stukken en modder op. Deze werden afgewisseld door sneller beloopbare  stukken en als toetje zo'n 150m strook mul zand. Koen was onze startloper. Hij is helemaal niet gewoon om crossen te lopen want hij is 1 van de kamptrainers van AC Lebbeke. In de zandstrook was hij 1 van de lopers die er (figuurlijk) gestorven zijn. Als voorlaatste lopen nam ik het stokje van hem over en wij hadden zo'n 200m achterstand op de loper voor ons. Ik ging er redelijk snel vandoor, maar ik moest doseren, want de zandstrook kwam er nog aan. Ook ik kreeg het daar heel lastig (gelukkig moest ik er maar 1 x door). Ik had zo'n 100m goedgemaakt op de loper voor ons en gaf het stokje door aan Sigurd. Hij begon aan de laatste 3 km. En ook voor hem was het afzien geblazen. Hij kreeg het gaatje niet meer toegelopen. Op deze mooie, afwisselende omloop (zie TV beelden van Canvas) en we hebben ons geamuseerd. Wat voor ons het belangrijkste was. Meer info ivm de resultaten van de andere teams van AC Lebbeke vindt U hier.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: