Hoofdmenu

zondag 25 november 2012

Veldloop AC Zele
De veldloop van AC Zele heeft steeds wel iets speciaals in petto op weer gebied ... een sneeuwstorm, een fikse regenbui, storm ... vandaag was het enkel een heel stevige wind die op de lange rechte stukken hard in het nadeel blies. Voor de rest was het een aangenaam loopweertje. Er verschenen 77 masters aan de start. Bij het startschot vlogen wij allen naar voor en ik liep iets achter Sigurd & Soren wat veel te snel is voor mij. Eens we de eerste bochten gepasseerd waren kon ik even aanpikken bij een groepje maar die liepen iets te snel. Nog in de eerste ronde kwam er een loper van Rieme bij mij en samen begonnen we in te lopen op sneller gestartte atleten. In de laatste ronde in een U-bocht achteraan het bos haalde we een loper in die we dubbelden. De Rieme-loper kon hem voorbij steken net voor de smalle bocht, ik moest wachten en er viel een gaatje van 10m op mijn voorganger dat ik niet meer toegelopen kreeg. Ik liep naar een tijd van 26'57" (dat is sneller dan eind 2010), goed voor een 62e plaats op 77 masters. Het gevoel tijdens de wedstrijd was beter dan in Deinze.
Nu volgt er een iets rustigere trainingsweek om daarna toe te werken naar het PK & BK veldlopen in 2013.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: