Hoofdmenu

woensdag 26 december 2012

Lotto Crosscup Brussel
Zondag werd in het park van Laken de Lotto Crosscup georganiseerd. Het is een heel heuvelachtige omloop met een lengte van 1,5 of 1 km. Iedereen hoopte op 4 x 1,5 km (dan moesten we maar 4x de hellingen op). Het was echter 6 rondjes van 1 km. De start was deze keer verplaatst naar een strook met minder modder. Bij de start was ik heel snel weg, te snel zou later blijken. Ik liep net achter een ploegmakker die eigenlijk veel sneller is dan ik. De eerste helling na de start liep vlot, het vals plat dat volgde ook, dan sloegen we af naar het steilste stuk van het parkours en dat ging ook nog. Ondertussen had ik het tempo al wat laten zakken. In de lange afdaling kon ik wat recupereren door mijn paslengte te vergroten. Toen we voor de 2e ronde aan de starthelling passeerden zocht ik de minder modderige kant op. Door de regen van de voorgaande dagen was er enorm veel sompige modder en water. De 2e maal de steile helling op, ging ook nog redelijk. Maar vanaf de 3e ronde was het zwoegen en werd het aftellen van de meters tot aan het hoogste punt. Op dit gedeelte voelde ik telkens alle kracht uit mijn benen verdwijnen. Ondertussen werd ik ook al gedubbeld. Tijdens de cross heb ik geen enkele keer gekeken hoe lang ik al bezig was. Ik liep als 71e op 77 starters over de eindstreep in 30'23" (voor 6,2 km). Dat is even snel als in 2010. Tevreden met onze nieuwe kerstmuts keerden we huiswaarts en werd de avond afgesloten met een biertje. Maandag heb ik de modder van mijn spikes gewassen. Van de acht 18mm pinnen waren er 4 krom, 3 ok en 1 afgebroken. Voor de cross in Grimbergen heb ik opnieuw de kortere van 9mm gestoken.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: