Hoofdmenu

zondag 24 november 2013

Nieuwe loopmaatjes
Vorige week heb ik mij bij Top Sport in Lebbeke 'Pro Sport Compressiekousen' van Herzog aangeschaft. Diverse personen hadden mij verteld dat zo'n kousen ook helpen bij en met het voorkomen van achillespeesblessures. Het is een raar gevoel zo'n spannende kousen aan je voeten en onderbenen te hebben. Tijdens het lopen heb ik er totaal geen last van. Ook de achillespees voelt prima.
's Ochtends na een rit van 30' in de wagen voelt de pees zo stijf aan dat ik de eerste 50m moeilijk kan stappen. Daarna gaat het veel beter. Toch heb ik nog een afspraak gemaakt bij de sportarts Dr.Peeters voor een checkup en te weten te komen waarom de pees nog steeds pijnlijk aanvoelt.
Ondertussen doe ik 2 x per week een duurloopje, telkens 1 uurtje joggen. Mijn hartslag blijft nog veel te hoog (150 bpm) wat betekent dat  mijn conditie nog ver van goed is. Maar het belangrijkste ... ik kan lopen en ontspannen.


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: