Hoofdmenu

woensdag 6 november 2013

Editors
Omdat het nu een heel rustige sportperiode is voor mij valt er niet zo veel te bloggen. Af en toe doe ik eens een loopje als de achillespees niet te stijf aanvoelt.
Zaterdag ll ben ik naar het sportpaleis in Antwerpen naar een concert van de Editors gaan kijken. Ik zat niet zo ver van het podium en had een heel goed zicht. Het concert was af. De intro was de eerste track 'The Weight' van hun 'nieuwe' CD, wat overging naar 'Sugar'. Al hun bekende nummers werden afgewisseld met nieuw werk. Er was veel ambiance en iedereen deed mee. Het dak ging de eerste keer van het Sportpaleis bij 'Formaldehyde', gevolgd door 'A Ton of Love'. Ook pakkend waren de accoustische versies van 'The Phone Book' en 'No Sound but The Wind'. Als laatste nr van het eerste deel werd hun nieuwe single 'Honesty' voorgesteld. Een echt goeie song. Ze speelden 3 bisnummers, 'Birds and Mortar', de rock versie van 'Nothing' en als afsluiter de max … de extra lange versie van 'Papillon'. De 'eenvoudige' lichtshow, het vuurwerk, de vonkenregen en de vlammenwerpers maakte de show volledig. Dit jaar heb ik 2 heel goede concerten mogen meemaken, The Wall van Roger Waters en Editors. Vorig jaar was er Pearl Jam op
Werchter. Dat was ook de moeite waard.

 

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: