Hoofdmenu

vrijdag 1 januari 2016

Goodbye 2015 - hello 2016
Zoals elk jaar een terugblik op het voorbije jaar. In het jaar 2015 ben ik opnieuw beginnen bewegen, wandelen. Steeds rustig aan om de achillespees te laten wennen aan de inspanning. Half februari ben ik vanaf 0 beginnen joggen. Heel rustig aan kort afstandjes proberen. In april was er in Opstal de jaarlijkse Avaloop en omdat ik toen al 6 km kon joggen nam ik daaraan deel. Het uitlopen deed enorm veel deugd. Met Pinksteren was er de Streekbierenloop. Per gelopen ronde kreeg je een biertje. Het was eigenlijk veel te warm om te lopen en na een overmoedige start kreeg ik de spreekwoordelijke klap van de hamer. Daarna ging het zo op-en-af, geen zin om te lopen, wel zin ... tot Merchtem, de 6 km Corrida. Die liep ik zonder te forceren in minder dan 30'. Maar omdat ik geen enkel specifiek doel had, werd ik een beetje een salonloper. Als het regende, te koud, ... bleef ik thuis.

Een paar cijfertjes:
Lopen 490 km
Fietsen 276 km
Wandelen 172 km

Het nieuwe jaar betekent ook nieuwe voornemens, doelen ...
Graag zou ik blijven (traag) lopen zonder pijn of te forceren. Ook het wandelen (stappen) zou ik meer willen doen met als doelen de Vastenvoettocht (begin maart) en de 100km Dodentocht in augustus. Ondertussen af en toe een jogging meepikken.

De bestz wensen en tot de volgende keer

Geen opmerkingen: