Hoofdmenu

maandag 9 mei 2016

Het liep voor geen meter
Gisterenvoormiddag vertrok ik vol goede moed om een rustig duurloopje van +/- 18 km af te werken. Al na een paar kilometer voelde ik dat het moeilijk ging zijn. Mijn benen voelden zwaar aan en mijn ademhaling geraakte maar niet onder controle. Was het van de warmte ? Of van te veel BBQ’s de laatste dagen (3 x op 3 dagen is misschien iets te veel van het goede) ? Na 6 km lopen (ondertussen had ik al 2 min. gestapt) kwam ik aan het bos waar het merkelijk koeler was. Nogmaals gestopt om te drinken en het ging al wat vlotter. Toch besloot ik om mijn ‘training’ in te korten tot 10 km. Deze avond liep het al vlotter, 15 km in 1u30. Het was dan ook frisser. Donderdag staan er 12 km op het menu.
Van het mooie zomerweer heb ik geprofiteerd om onze tuin uit te kuisen (ben al halfweg) en die van mijn schoonouders (die is volledig klaar). De tomaten en komkommer zijn gepland in de serre. De gourgettes staan in de tuin en de eerste bloemen staan op hun plaats. Ik hoop tegen eind deze week klaar te zijn met onze tuin en dan kan ik beginnen aan de (her)opbouw van mijn modeltreintafel.
Zaterdag knutselde ik een systeem in elkaar om proberen het water van het zwembad te verwarmen. Vandaag is de test op lekken als het water de hoogte van de filter bereikt heeft. En er waren lekken aan de aansluitingen, maar met een extra spanring zijn die (voorlopig) gedicht.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: