Hoofdmenu

vrijdag 20 mei 2016

Streekbierenloop
Met het verlengde weekend had ik 2 lange duurlopen op 2 dagen op mijn planning gezet. Zaterdagnamiddag liep ik +/- 20 km. Het ging redelijk en had mijn drank meegenomen maar blijkbaar niet genoeg want achteraf voelde ik mij toch niet zo ok. Gewoon leeggelopen of lag het aan de cola die ik gedronken heb om mijn vochtvoorraad aan te vullen ? Feit is dat ik niet gewend ben om na het lopen sterk gesuikerde frisdrank te drinken. Normaal gezien drink ik kraantjeswater en Aquarius.
Zondag in de vooravond was er de Streekbierenloop als voorprogramma van de Roparun doortocht. Ik had mij voorgenomen om er een rustige duurloop van +/- 1u30 van te maken. Dat kwam overeen met 8 rondjes (= max. aantal biertjes je achteraf kreeg). Met een gemiddelde van 11,4 km/u liep ik vlot de afstand van > 16 km. Enkel het 8e en laatste rondje liep ik expres trager. Achteraf had ik geen problemen met mijn maag, … (misschien omdat ik iets meer gedronken dan op zaterdag). Toch raar dat ik op 2 dagen zo’n verschil had in 2 loopjes. Ondanks het feit dat het grote aantal km op 2 dagen geen problemen gegeven heeft ga ik niet deelnemen aan de Great Breweries Marathon (25k). Er gaan 2 feestjes aan vooraf en ik voel dat ik er niet klaar voor ben. 25km is nog 5 km of 30’ langer lopen dan ik tot nu toe gedaan heb.
De volgende weken zullen korte en lang duurloopjes elkaar afwisselen. Af en toe wat snelheidsprikkels toevoegen en we zien wel waar we staan, begin juli.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: