Hoofdmenu

maandag 15 januari 2007

Loopband
Vandaag voor de derde dag op rij gelopen en dit keer op de loopband.
5' aan 10 km/u
5' aan 11 km/u
10' aan 12 km/u
5' aan 11 km/u
5' aan 10 km/u
Morgen staat er een rustdag op het programma.

Gelopen:
5,5 km - 30 min - 11 km/u

Stokje: Welke 5 dingen weten jullie nog niet van mij ?
1. Heel lang geleden was er eens een ukkie dat met zijn ouders woonde aan "de statie van d'heizijde" (het echte dialect ga ik hier niet neerschrijven, want dat is quasie onmogelijk/onleesbaar/onuitspreekbaar). Ruzie met mijn broers of zussen heb ik nooit gehad (enige zoon thuis). Met mijn speelkameraden uit onze straat (een doodlopend grindbaantje) werd er bijna elke dag gevoetbald of was er een wielerkampioenschap. 2 sporten waar ik absoluut geen enkel talent heb.

2. Elke zondag reed ik met mijn fietske naar de Chiro in 't Heilig Kruis (zo heet de parochie aldaar) te Lebbeke. Van speelclub-er tem kerel heb ik bijna geen enkele zondag gemist. Toen moesten we nog elke week in volledig uniform (incl. das, bottinen, ...) aanwezig zijn. Niet mogen gaan was een zeeeer zware straf. Ik ben hiermee echter gestopt omdat ik op zondagnamiddag handbalwedstrijden moest spelen.

3. Op mijn 12e was ik al redelijk groot van gestalte en vroeg iemand of ik zin had om eens mee te trainen bij de toenmalige handbalclub Avanti Lebbeke. Die sport is mij toen zo bevallen dat ik er alle jeugdreeksen doorlopen heb tem reserven van de eerste ploeg welke toen in 1e nationale speelde. We hadden zo een sterke jeugdploeg, dat wij bijna elk jaar kampioen van Belgie waren. Spijtig genoeg is die ploeg om diverse redenen uit elkaar gevallen. Toen ben ik voor Robuco Buggenhout gaan spelen, al was mijn optreden daar van zeer korte duur en moest ik door een gecompliceerde breuk aan mijn duim stoppen met deze sport.

4. Op mijn 16e heb ik via Top Vakantie een cursus jeugdmonitor gevolgd en heb een aantal jaren de Vlaamsche jeugd op zomerkampen mogen vermaken.

5. Een andere jeugdzonde was het doorbrengen van vele uren, avonden, nachten, ... in Jeugdclub Toreken in Lebbeke. Daar zijn er bij menig pintje dikwijls vele wereldproblemen opgelost en biljart , ping pong of tafelvoetbal gespeeld. Voor de muziek op de fuiven (TD's noemde dat vroeger) stonden Jan De Wolf en ik in. Duo-Catesse was onze naam. Hij koos de platen en ik mocht ze in/door elkaar mixen. Dat alles gebeurde met 2 draaitafels, casettedeck en mengpaneel. Zo'n high tech spullen zoals ze nu hebben, met drumboxen, ... hadden wij niet. Gewoon op het gevoel.

Voila, ik kan nog wel veel meer schrijven, maar dan hebben jullie geen tijd meer om de andere loperblogs te lezen ;-))

Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

handbal hé... en dan nog in 1e nationale... Ja man, dat kunnen er niet veel zeggen. Mooi mooi mooi...

Anoniem zei

Knappe training op de loopband. Ik durf dat niet goed meer omdat ik nadien precies altijd meer spierpijn heb. Raar he! Leuke weetjes ook :-)