Hoofdmenu

zondag 1 april 2007

Witte benen run
Door het mooie lenteweer hebben 99% van de deelnemers aan de Pegasusloop in Londerzeel vandaag de blote benen opnieuw boven gehaald. Zelfs de singlet was van de partij.
Net thuis vertrokken en ik rij Jan V.T. voorbij die ook naar de wedstrijd ging. Indien we afgesproken hadden, was er 1 auto minder. Ruim op tijd ingeschreven en daar kom ik een medeloper van de 25km vastenvoettocht tegen. Verder nog een collega van Belgacom en enkele clubgenoten van AC Lebbeke. Voor de start kunnen we met Geert nog een babbel slaan over de te verwachten tijden, ... We weten maar al te goed dat de wind in de open velden dikwijls in het nadeel zal staan. Om iets over half vier wordt het startsein gegeven en onmiddellijk gaat R. er als een pijl vandoor. Ik laat hem wijselijk lopen want de eerste kilometer gaat er aan in 4:26 (veeeeel te snel voor mij). Efkes gas terug nemen aan een tempo van om en bij de 4:35 /km. De eerste ronde van 5 km afgelegd in iets meer dan 22 min (nog veel te snel). Na zo'n 6 km krijg ik het 'gezelschap' van een dame en blijven we in hetzelfde tempo (al pratend) verder lopen. Tussen km 8 en 9 staat er geen wind want we lopen in de beschutting van de huizen die de warme lentezon gretig weerkaatsen richting lopers. Hier krijg ik het efkes moeilijk en moet ik wat gas terug nemen. De laatste km afgelegd mbv nen goeie gvdm en nog eens efkes gas gegeven. In een zelf gemeten 46:59 voor 10 km (op een paar m na) kom ik over de finish. Hiermee verbeter ik mijn PR welke in vorig jaar in Lier gelopen heb met een halve minuut. Met een doos lekkere wafels keer ik huiswaarts waar er een warme douche en een groot bord frietjes op mij stond te wachten. Mijn glas Affligem trappist is nu leeg en mijn inspiratie is op ...

Gelopen:
zaterdag - 8,4 km - 50:04 - 10,1 km/u (gs. 5:57 /km)
zondag - 10 km - 46:59 - 12,8 km/u (gs. 4:45 /km)

PS. Geert als je naar Oudegem komt, gaan we eens ne goeien drinken op de afgeklokte tijd ... anderen zijn natuurlijk ook welkom

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: