Hoofdmenu

zondag 4 november 2007

De eerste zit er op
Deze namiddag was er voor Lotte en voor mij de vuurdoop in een echte veldloop. Omdat de vorige locatie volgebouwd is (een typisch Vlaams verschijnsel) moest men uitwijken naar een andere plek. Die heeft men gevonden in Nijverseel (Opwijk). Een veldloop kon je het niet echt noemen wel een weidecross. Het was er uitkijken voor de koeienvlaaien want die maakten de omloop verraderijk glad ;-)). Bij de eerste verkenning bleek al dat het niet zo makkelijk lopen was op de dikke graspollen, hier en daar een 'put' waar het vee meestal staat en zeer licht glooiend.
In de reeks van Lotte liep ook Astrid V. die overtuigend (en oververdiend) gewonnen heeft. Ze liep alle concurrentes naar huis. Lotte heeft heel hard haar best gedaan en eindigde op een verdienstelijke 16e plaats op 23 starters. Janne V. heeft ook haar eerste veldloopervaring opgedaan en ze heeft het overleefd.
De masters liepen zoals altijd samen met de juniors. Ik had op de 2e startrij plaats genomen om bij de start de snellere atleten niet in de weg te lopen. Al vlug liep ik samen met nog een paar andere atleten in het spoor van Patrick B. (ook van KACL). Maar toen die zijn dieseltje aansloeg hebben we hem moeten laten gaan. Ons groepje dunde snel uit en na 2 ronden waren we nog met 2. Bij het ingaan van de 4e en laatste ronde heb ik dan het tempo opgedreven en was ik plots alleen. De atleet voor mij kreeg ik stilaan in het vizier, maar hij had ook al gemerkt dat ik dichter kwam. Heel tevreden als 57e op 73 deelnemers liep ik over de eindstreep in een tijd van 24:49 of 15,5 km/u (6.400m). De prijs ... 4 flesjes Affligem blond zullen met smaak gedronken worden.
Bij thuiskomst stond er lekkere macaroni op ons te wachten. Dat gaf me nieuwe energie om onze loopschoenen reeds te ondoen van Opwijkse aarde, ...
Hier ten onzes huize heerst een moe maar tevreden gevoel.
Morgen gaan we even loslopen op vlakke ondergrond om de enkels en knieen een beetje te sparen.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi resultaat op jouw eerste veldloop. Affligem is ook heel goed na een inspanning (alle bier trouwens). Het bewijs is geleverd, lees maar eens op mijn blog :-)