Hoofdmenu

woensdag 14 november 2007

Redelijk zware training - update
Na de opwarming stond er voor ons (Bart, Peter en ik - Robbe mocht maar 2 sessie van 2,5 km afwerken want hij is pas overgekomen van de jeugd naar onze groep) 3 sessies van 3,5 km aan 4:40 /km. Met 1 rondje van 500 m joggen tussen elke reeks. Het was redelijk zwaar. Een 4e reeks zou ik niet meer aan dat tempo gelopen kunnen hebben.
Gelukkig is het 'redelijk' droog gebleven op een licht regenbuitje na. Het dolomietpad rond de piste was modderig en vol met 'grote' plassen. We waren precies modderduivels ;-))
Deze ochtend ben ik opgestaan met een lichte stijfheid in mijn achillespees. ijs gelegd en Flexium gesmeerd. Laat ons hopen dat vanavond de hinder verdwenen is zodat ik de rustige duurloop kan afwerken.

...
Naarmate het aantal kilometers toenam tijdens het duurloopje van zonet, nam de stijfheid vd achillespees af. Tot nu is ze volledig weg. Uit voorzorg blijf ik de volgende dagen ijs leggen en zalfje smeren.


Gelopen op dinsdag:
2 km opwarming
3 x (7 rondjes van 500 m aan 2:20 / rondje)
1 km uitlopen

Gelopen op woensdag:
10 km - 54:48 - 10,9 km/u - gs. 5:29/km

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: