Hoofdmenu

zondag 23 december 2007

Laatste wedstrijd van 2007 - 49'16
Onder een bewolkte hemel en bij een temperatuur van 3gr is vandaag de 10,5 km van Gaston Roelants om 12u op gang geschoten.
Tijdens het verkennend loopje merkten we dat het parkours iets anders liep dan vorige jaren en dat het op sommige plaatsen erg glad was. De organisatoren hadden deze gladde plaatsen met oranje verf gemarkeerd (ook de gevaarlijke putten in het asfalt). Daarvoor een pluim voor hen.
Toen ik mij om 11u45 naar de start begaf stonden er reeds veel wachtende lopers voor mij (veel meer dan vorig jaar). Na het startschot duurde het even voor wij onder het spandoek passeerden en dan nog een klein minuutje voor we echt konden 'doorlopen'. De eerste ronde verliep aan een goed tempo. Op elke helling (en het waren er veel) probeerde ik iets te versnellen om zo een aantal anderen te kunnen achterlaten. In de 'afdaling' recupereerde ik wat. In ronde 2, na zo'n 7 km voelden de benen iets zwaarder aan, maar na het steken van een nieuwe 'zuurstoftank' kon ik terug volluit gaan. Zo finishte ik in een voor mij nieuw parkoursrecord: 49'16" (gs. 12,8 km/u).
Het liep heel vlot vandaag.
De trage duurlopen zullen er voor zorgen dat de basis voor het zomerseizoen gelegd wordt.

Handgestopte tijd: 49'16" of bijna 2' sneller dan vorig jaar.

In sportweekend ... Kris & Guy ... 2 atleten van KACL op TV bij de start van de CrossCup !!!
Stijn eindige 10e in de 10K.

Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Knappe tijd gelopen Michael, 't was een zwaar parcours maar inderdaad heel erg goed georganiseerd. Jammer dat we elkaar hebben gemist.

Anoniem zei

hey Michael, 'k moet me effe verontschuldigen: 'k had je wel degelijk herkend hoor, maar zat effe vol met zelfmedelijden en dat wou ik je niet aandoen ;-) Knap gelopen vandaag!!

Anoniem zei

zeker geen slechte tijd, dit voor een parcours van 10.5 km i met veel hellingen..
Aan de aankomst van mijn cross, heb ik eerlijk gezegd, mij zo snel mogelijk uit de voeten gemaakt, omdat het toch wat koud was hoor (zo lopen in singlet en korte short, brrr...)
Sorry, misschien zien we elkaar wel, in Maldegem of Lokeren ?
Bij deze : een goed 2008 gewenst!