Hoofdmenu

donderdag 6 december 2007

Resultaten inspanningstest ...
Die waren heel verrassend (voor iedereen). De verzuring van de spieren treed bij mij veel te snel in werking, wat wil zeggen dat ik steeds in de verkeerde HF zone aan het trainen was. Ook al had ik (nog) nergens last van vermoeidheid, ... toch zou het op langere termijn zijn tol eisen indien ik zo bleef verder trainen.
Koen onze trainer/coach/mentor heeft daarom voor mij een 4-dagenschema opgesteld om dmv trage loopjes aan een lage HF, het melkzuur in de spieren zo laag mogelijk te houden. Zo wordt de verzuring zo lang mogelijk uitgesteld en kom ik binnen enkele maanden terug op mijn oude niveau.
Dus vandaag de hartslagmeter (na lange tijd) terug aangedaan en wat bleek dat aan een tempo van 6'/km de gem. HF 130 was, waar het beter +/- 120 zou zijn. Nog heel wat werk aan de winkel ;-))

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: