Hoofdmenu

zondag 6 januari 2008

Eerste echte cross
Vorige donderdag heb ik voor het eerst iets sneller gelopen zonder dat de hartslag hoog in de wolken steeg. 7,5 km aan 11,2 km/u met maar 5 slagen per minuut meer (143 ipv 138). Die 'lage' hs was aan een tempo van 10,2 km/u. De trage duurlopen beginnen hun vruchten af te werpen.
Vandaag stond er de cross van Grimbergen in het Prinsenbos op het programma. Onder een stralend zonnetje reden we goed op tijd richting wedstrijd. Daar aangekomen zochten we de clubtent op en gingen we op verkenning. Eerste bemerking ... geen meter vlak. Steeds langzaam omhoog en omlaag lopend. En de modder dat viel voorlopig mee. Het parkours was een afwisseling van hard grint, bos grond en MODDER. Inderdaad in het bos lag een 'laagje' modder tot aan de enkels. Dit zou dus onze eerste (echt) cross worden.
Lotte vertrok aan een goed tempo en liep samen met Lisa T. (ook van KACL) haar wedstrijd op de zware omloop. In een sprint met 5 werd ze nipt geklopt en werd ze 27e op 34 deelneemsters.
Als laatsten gingen wij (de masters) van start voor 4 grote ronden. Dus 4x een modderbad. Al viel dat nog mee omdat de drab al een beetje opzij gelopen was. De eerste ronde ben ik rustig gestart om in de tweede ronde het gas water verder open te draaien, maar in ronde 3 heb ik toch wat gas moeten terug nemen. In de laatste ronde merkte ik dat de achtervolgers dichter kwamen en ben ik terug 'versneld'. De laatste 200m was een spurt met 2 en daarin lag voor mij de eindstreep 5 m te ver. Ik eindigde alzo 101e op 120. Erg moe en toch dik tevreden over mijn behaalde resultaat.

Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mike,

van harte proficiat met uw prestatie in Grimbergen.
Zoals je eerder neerpende beginnen de rustige kilometers je basis te verbreden. Nog een beetje geduld man en volgend jaar zal je versteld staan van welke groei jij persoonlijk zal maken. Geduld investeren en tijdig rusten en naar je lichaam luisteren ! ! !
DOE ZO VOORT MIKE
DE COACH

Anoniem zei

Ja Mike,
Dergelijke crossen dat is nog eens wat anders dan een stratenloop hè.