Hoofdmenu

zondag 3 februari 2008

PK. O-Vl. te Ninove
Wij hadden opnieuw geluk met de weergoden afgelopen zaterdag. Een verwarmend zonnetje bescheen de omloop in het stadspark.
Bij de eerste verkenning bleek het aantal modderstroken best mee te vallen. Zonder haakse bochten en veel rechte stukken ... dit zou wel eens een heel snelle wedstrijd kunnen worden.
Om 11:15 gingen de min. meisjes van start met als grote favoriete 'Astrid'. Zoals altijd bij de start geflankeerd door haar 2 clubgenotes Lisa en Lotte. Zij werd op haar verjaardag provinciaal kampioene. In de eerste bocht werd in het gedrum de spike van Lotte een beetje vertrappeld maar kreeg ze gelukkig geen pin in haar voet. Na een trage start schoof ze, dankzij het de vele rechte stroken waar ze haar grote passen kon nemen, geleidelijk op naar voor om zo in haar eerste PK 23e te worden op 41. Dat is een heel mooi resultaat. Zeker omdat ze nog geen jaar aan atletiek doet.
In de late namiddag startten er 152 atleten - juniors (21) en masters (131) - voor hun wedstrijd over 6970 m. De start was weer razend snel (al heb ik me ook deze keer wat ingehouden). De eerste 2 ronden heb ik een 'rustig' tempo gelopen in het gezelschap van een andere loper. In ronde 3 ben ik iets versneld en heb ik een paar voorlopers ingehaald. In de laatste ronde volle gas en heb ik er nog een aantal kunnen voorbijlopen om zo als nr 106 op 131 te eindigen. Tijdens deze wedstrijd ben ik wel 'dieper' gegaan dan in vorige.
Wat ik mij nu afvraag is ... ofwel klopt de afstand niet, ofwel heb ik ontzettend snel gelopen (6,97km in 30'31" = 13,7 km/u), ofwel was mijn tijdopneming niet juist. Ik zal het maar op het laatste houden.

Nen dikke proficiat aan ALLE atleten van onze club (KAC Lebbeke) met de behaalde resultaten (titels, ereplaatsen, ...).

Vandaag en morgen zijn in mijn kalender ingekleurd als 'rustdagen'.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: