Hoofdmenu

donderdag 21 februari 2008

Slecht loopweer
Op de training dinsdagavond stond er na de 3km opwarming een 'wisselloop' van 8km op het programma. Na elke 1,5km aan 4'35/km - 13km /u, 500m sneller (3'50/km - 15,7 km/u). De hartslag was onder controle. Het enige probleem was de luchtkwaliteit. Er zat niet echt veel zuurstof in.
Gisterenavond heb ik daarom mijn herstelloopje ingekort tot 6,5km (38'23 - 10,2km/u - hs.135). De rook uit de schoorstenen van de huizen bleef gewoon hangen. Niet echt zo gezond om in te lopen.
Vandaag liep het precies niet zo vlot. Tijdens de 'rustige' duurloop van 8km in 39'13 (12,2 km/u & gem.hs =151) had ik een beetje last van de ademhaling, precies een verkoudheid die de kop komt opsteken.
Al is mijn gem. hs van 151, de laagste die ik voorlopig gehad heb bij deze snelheid.
Het kan ook gewoon aan het einde van de release liggen. Op 10 maart gaan er weer een hoop projecten in productie gebracht worden bij de klant en de laatste weken ervoor zijn dan ook redelijk druk. Iedereen wil nog vlug iets laten testen, om toch zeker te zijn dat het achteraf niet fout loopt.
Zondag gaan we er in de laatste veldloop van het seizoen nog eens een lap op geven. We lopen dan een thuiswedstrijd en daarvoor willen we ons beste beentjes nog eens uit de kast halen.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Roadrunner-69 zei

het was dinsdag inderdaad niet ideaal om te lopen zo met die smog