Hoofdmenu

zondag 17 februari 2008

Veldloop Lokeren ... Mooie maar zware omloop ...




















Het klink misschien saai, maar de weergoden hebben ons opnieuw verwend vandaag. Onder een stralende zon vertrokken we richting Lokeren. Onderweg werden we opgehouden door een carnavalwagen - 't is blijkbaar de tijd van 't jaar daarvoor. Ruim op tijd voor de start van Lotte's wedstrijd kwamen we er aan.
Volgens het omloopkaartje waren er ook heuvels ... maar heuvels in Lokeren, dat kan toch niet. Het is er normaal toch zo vlak als een biljart ...
Bij de verkenning bleek dat het wel degelijk 'serieuse' heuvels zijn. De miniemen bleven er gelukkig van gespaard. Lotte stond er deze keer alleen voor want geen van haar beide loopmaatjes kwam aan de start vandaag. Zij liep op de snelle omloop naar een verdienstelijk 29e plaats op 45 deelneemsters.
Na de verkenning van de omloop voor de andere reeksen bleken die 3 heuvels wel degelijk kuitenbijters te zijn. Wij zouden ze 3 maal moeten overwinnen.
Om stip 15u55 vertrokken er 114 juniors en masters voor hun wedstrijd over 6450m. Al snel kon ik mij in een groepje nestelen die een er 'haalbaar' tempo op nahield. 1 na 1 moest er iemand lossen. Toen ik in de laatste ronde even versnelde op de eerste van 3 hellingen bleef er maar 1 loper meer aanklampen. Op de 2e en hoogste heuvel versnelde ik nogmaals en toen moest hij passen en kon ik op zoek naar mijn voorloper. Die was echter iets te ver weg om nog bij te halen. Ook al omdat hij geen moeilijk moment kende. Bij 1 van de vele bochten zag ik dat er een trio probeerde mij in te halen ... maar niet met den dezen ;-)).
Toen ik op 100m voor de einstreep omkeek zag ik niemand, zodat ik eerder rustig kon uitlopen. Al bleek dat ik toen echt niet veel meer voorsprong meer had. Dit doe ik dus nooit meer ;-)).
Zo eindigde ik dik content als 75e op 96 masters in 26'53 (14,4 km/u). - De afstand zal denk ik ietskes minder geweest zijn dan wat opgegeven was. Morgen welverdiende rustdag.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

Mike,

fantastische prestatie en blijk van karakter ! Je progressie de laatste weken is reeds merkbaar !
Blijf verder werken en we gaan nog mooie van je zien !

De coach