Hoofdmenu

zondag 5 oktober 2008

Echt crossweer
Iets na de middag vetrokken we in een droge periode richting Opwijk. Op de nieuw aangelegde parking was er nog heel veel plaats, zodat we niet te ver moesten naar de auto om de looptassen. Het eerste werk is zoals steeds, de omloop gaan verkennen en die lag ondanks de regen nog redelijk bij ... geen modder of plassen ... goed beloopbaar. Daarna gaan inschrijven en daar was ... de regen weer. Gelukkig is het tijdens de wedstrijd van Lotte drooggebleven. Dit was haar eerste wedstrijd bij de kadetten meisjes waar 1994 en 1995 samenlopen. Ondertussen begon de omloop er steeds zwaarder bij te liggen. Door de hevige wind en de zware omloop kwam ze echt niet goed vooruit. Een categorie hoger is niet gemakkelijk. Toch werd ze nog 10e op 12 deelneemsters.
Een half uurtje na haar aankomst gingen de hemelsluizen definitief open. Het mooie groene gras begon steeds meer op een modderpoel te lijken met grote en diepe plassen. Goed loslopen was dus de boodschap. Indien de spieren nog koud stonden, zou je in dit weer niet snel kunnen gaan. De starter had wel heel veel haast, want een aantal atleten was nog niet helemaal klaar toen het startschot al klonk. Tot over de enkels in het water stoven we (7 juniors en 36 masters) weg voor 4 rondjes = 4km. De eerste ronde liep het nog redelijk en kon ik een goed tempo aanhouden. In ronde 2 werd ik ingehaald door een groepje, maar ik had de kracht niet om aan te pikken. Zo zou ik dus de laatste 2,5 ronden alleen moeten beuken tegen de harde wind en felle regen. In de voorlaatste ronde regende het zo hard dat ik niets meer door mijn bril zag (contactlenzen zouden handig zijn, maar kunnen spijtig genoeg niet voldoende corrigeren). Ik heb dan mijn bril op het puntje van mijn neus gezet om toch iets meer te zien. Op het einde kwam ik nog aansluiten bij de loper voor mij, maar ik werd geklopt in de sprint. Loopmaat Jan werd heel mooi 5e.
Omstreeks 17u45 mochten we dan een 'mooie' prijs kiezen, de prijzentafel mocht er zijn !! Een warme douche en een lekker drankje tegen de kou en we kunnen er weer tegen.
Morgenavond een toertje gaan loslopen en nu gaan we naar Witse kijken.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: