Hoofdmenu

zondag 26 oktober 2008

Het verslag
Aandachtig werd de buienradar in het oog gehouden ... zou het regenen in Gent of zou het droog blijven ... toch maar voor alle zekerheid extra set droge kleren in de looptas gepropt, je kon nooit weten. Het is droog gebleven tot de vrouwen seniors van start gingen.
Het team met Lotte, Kylie en Astrid trad aan bij de kadetten meisjes. Zij moesten het dus opnemen tegen tegen heel was oudere loopsters. Zij behaalde een mooie 11e plaats op 27 deelnemende ploegen. Ze waren zelfs het 2e team als je enkel geb.jaar 95 neemt.
De start bij de masters was precies een 100m run, zo snel stoven ze er allemaal van door. Ook al is mijn start niet mijn strafste vak, toch raakte ik nog redelijk vlot weg. Ik zat al snel vast achter een paar tragere deelnemers en door de vele bochten was er geen voorbijlopen aan. Eens we aan het lange recht stuk begonnen, kon ik eindelijk versnellen ... tot aan ... het zandstrand. Dat was voor veel deelnemers de plaats om stil te vallen. Je zakte er tot aan je enkels in het mulle zand ... het zwaarste stuk van de omloop. Daarvan had ik net iets minder last dan een paar anderen welke ik nog kon achter mij laten in de spurt om alzo het stokje door te geven aan Patrick. Hij ging proberen onze plaats te behouden en daar is hij redelijk in geslaagd. Spijtig dat hij niet kon vol doorlopen wegens stijfheid in de onderrug. Daarna begon Jan aan een stevige remonte. Hij heeft in zijn 3 km loop nog verschillende andere deelnemers kunnen voorbijsnellen. We werden uiteindelijk 35e op 45 deelnemende teams. 5,5 km in 20'33". Uitslag.
Morgen is het rustdag.


Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

nu had ik toch gedacht dat jullie voor het podium zouden strijden hoor.
Zondag cross in Opwijk, doe je daar mee? Ik wel, 't is mijn eerste cross sinds mijn schooltijd, dus je weet al wie laatste gaat zijn hé.
Vrijdag moet ik me nog een paar spikes gaan halen.
Mijn uiteindelijke doelstelling: Marathon starten en hopelijk uitlopen in april. Rotterdam of Antwerpen, we zien nog wel....

Geert
http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be