Hoofdmenu

zondag 2 november 2008

Cross Opwijk
Wat een hemelsbreed verschil in het weerbeeld van gisteren en vandaag. In de ochtend was de zon van de partij en deze namiddag trokken de eerste wolken over Opwijk. Het is echter de hele dag droog gebleven. Omdat Lotte niet deelnam waren we later vertrokken, want zij wou gaan supporteren voor haar vriendinnen.
Juist voor de aanvang van onze opwarming kwam Geert aangestapt met de mededeling dat hij een probleempje had met zijn spikes. Zonder lopen zou echt niet mogelijk geweest zijn. Spijtig voor hem zal zijn debuut op de cross pas voor Zele zijn op 23/11.
De starters van dienst waren allesbehalve vriendelijk en schoten elke reeks op gang terwijl er van de vorige nog de helft van de lopers/loopsters niet aangekomen was. Tof was anders. Naar het schijnt zijn die 2 altijd zo 'dweis'.
Voor het eerst stond ik op de eerste rij zodat ik redelijk snel weg was en me kon mengen in het duw en trekwerk. Omdat ik mezelf niet wou stuklopen in de eerste ronde, werd ik door zo'n 15 deelnemers voorbijgesneld, achter mij kwam ploegmakker Albert langzaam maar zeker dichterbij. Op het einde van de derde ronde was ik er aan voor de moeite en moest ik hem laten voorgaan. Hij heeft een heel sterke, gelijkmatige wedstrijd gelopen. De 4e en laatste ronde liep het bij mij veel minder vlot. Toch ben ik relatief tevreden omdat dit pas de 1e echte cross van het seizoen was. De prijs mocht er ook zijn, 6 flesjes Tripel Affligem. Ik zal ze laten smaken als ik ze 1 voor 1 uitdrink. Sante !
Resultaat: 62e op 82 deelnemers (vorig jaar 66e).

Door deze cross is mijn weektotaal van loopkilometers opgelopen tot 61 km, terwijl het vorige week 53km was. De weken daarvoor raakte ik door tijdsgebrek amper aan een gemiddelde van 35. Misschien was dit (voor mij althans) 'hoge' aantal kilometers (de 61 welteverstaan) de reden waardoor het op het einde minder vlot liep.
Morgen geven we de beenspiertjes een dagje rust om er dinsdag opnieuw in te vliegen tijdens de clubtraining.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook in Waregem scheen de zon. Is toch veel aangenamer dan in de regen ploeteren hé. Santé!!!