Hoofdmenu

zondag 16 november 2008

Deinze - de mooiste cross tot nu toe
Deze namiddag hebben we in de Brielmeersen van Deinze een echte cross met alles erop en eraan gelopen. Al bij de parcoursverkenning ontdekten we dat het zwaar ging worden. Gras, Finse piste, soort gazon, dierenpark (incl. serieuse drollen, gelukkig waren de dieren ergens anders ondergebracht), drassig, modderig, enkele hellingskes (vals plat) en 1-tje om U tegen te zeggen, zo'n 4 m heel steil omhoog en glibberig. Iedereen begon na deze verkenning onmiddellijk vooraan op de spikes, pinnen van 15mm te steken.

De kadetten meisjes waren met een grote groep (59). Er waren 3 atletes van onze club aan de start. Astrid, werd als 1e jaarscadet heel knap 2e tussen een aantal 2e-jaars. Lotte en Leen liepen elk voor wat ze waard waren op deze zware omloop en hebben het allebei heel goed gedaan (Lotte 41 en Leen 53).

Omdat Lotte in haar tas haar startnummer vergeten was spurtte ik weg om het te gaan halen en te bezorgen, net voor het vertrek. Achteraf voelde ik iets tegentrekken in mijn rechter hamstring. Tijdens de opwarming viel de last nog mee. Zoals gewoonlijk net voor de start plaatsen de atleten nog enkele versnellingen om het bloed al sneller te doen stromen. Daarbij voelde ik dat ik vandaag niet al te zot zou mogen vertrekken. Zogezegd, zo gedaan. Ze stoven allemaal weg en ik was bij de laatsten. Pech natuurlijk want bij de eerste versmalling stonden wij stil ... FILE op een cross omloop ... dat kom je niet alle dagen tegen :-). Daarna begon de inhaalrace. In de laatste ronde kwam ploegmakker Albert en nog een loper aansluiten. Bij het nemen van een bocht greep ik naar een paaltje om snelheid te winnen, mistte, gleed weg ... en weg waren zij. Ondanks de steile helling en de eindsprint bleven zij net buiten schot. Jan liep een knappe wedstrijd en werd 26e, Albert eindigde als 118e en ik 120e op 151 starters.

Ook nog gelopen deze week:
Donderdag rustige duurloop v. 11,5 km - 55'53" - 12,3 km/u.
Vrijdag 10 km herstelloop - 10 km/u
Zaterdag 10 km loslopen (incl. 8 versnellingen van 20") - 50'50" - 11,4 km/u.

Morgen is er rustdag en nu ... de beloning ...



Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een echte cross hebben wij niet gehad in Ingelmunster: wel een mooie park. Dat starten in een cross dat is toch iets speciaals vind ik ...

Anoniem zei

Mike, best goed bezig zou ik denken,meer van dat......
grz
Patrick