Hoofdmenu

zondag 23 november 2008

Wat een weer
Het was droog, koud en een beetje wind toen we deze middag richting Zele vertrokken zijn. Toen de kadetten meisjes met Astrid & Lotte vertrokken viel er hier en daar al een heel klein vlokje sneeuw. (nog) Niks aan de hand. De temperatuur was echter nog verder naar het nulpunt gezakt, de wind stak een paar tandjes bij en blies ijzig koud naar de loopsters. Astrid was de beste in dit weer en won knap de wedstrijd door eerst afwachtend te lopen om dan in de laatste paar honderd meter enorm te versnellen. Lotte nam voor het eerst dit seizoen een snelle start en mengde zich gretig in het gewoel bij de eerste versmalling. Gaandeweg de wedstrijd schoof zij verder naar voor om alzo 28e op 41 deelneemsters te worden.
Toen wij (de masters mannen) startten - begon het echt te sneeuwen (gelukkig echter niet zo hard als bij de dames masters waarvan de wedstrijd in Zele na ons op gang geschoten werd - die waren allen witte loopsters). Ik was van plan om eens serieus gas te geven en nam een start om ongeveer halverwege de groep door te komen. Een stukske Finse piste en lap er hing een dikke tak onder mijn spike. Dus moest ik stoppen om die er af te halen en ik werd door bijna de ganse bende voorbijgesneld. Toch proberen aansluiting te vinden, wat niet echt lukte. Op het lange rechte stuk blies de wind in het nadeel en de sneeuw bleef kleven op mijn bril. Zo zag ik praktisch geen steek meer. Dan maar bril afgedaan en zo verder gelopen. In ronde 2 probeerde ik door steeds kort door de bochte te gaan, in te lopen op mijn voorgangers. Te veel risico en schuif de grond op. Opnieuw voorbijgelopen en opnieuw achtervolgen. Ondanks de steeds heviger neerdwarrelende sneeuw, de daarbij horende modderpoelen en mijn slechte 'zicht' bleef het redelijk vlot lopen. In +/- 26' (denk ik, want mijn Polar had geen zin vandaag) liep ik als 71e op 83 deelnemers over de eindstreep. Niet echt tevreden want de mensen die normaal in de uitslag net voor mij zijn, waren nu zo'n 10 plaatsen voor mij. Volgende keer beter. Jan M. was deze keer 13e master - nen dikke proficiat. Ook voor Geert die de cross van Zele uitgekozen had om zijn debuut te maken.
Tijdens de prijsuitreiking werd er medegedeeld dat het verkeer op en rond de bruggen van Dendermonde kompleet in de knoop lag. Er was bijna geen doorkomen aan. Op aanraden van iemand van onze club zijn we omgereden via 'De Donk', Schoonaarde en Appels. Daar reed iedereen traag, maar het verliep redelijk vlot. We hebben op een tochtje van normaal gezien 15' nu 1u31' gedaan. Gelukkig zonder brokken.
Door de drukte thuis heb is gisteren geen meter gelopen, zodat ik maar aan een pover 35 km geraakt ben als weektotaal.
Morgen begint de nieuwe loopweek met een rustdag.

Tot de volgende keer







1 opmerking:

Anoniem zei

wat een weertje hé!