Hoofdmenu

zondag 14 december 2008

10km Gaston Roelants - 44'28"
Vandaag ben ik als een tevreden loper teruggekeerd van de 10km van Gaston Roelants te Laken. Stilletjes droomde ik van een tijd beneden de 45'00" en een plaatsje bij de eerste 350.
Beide doelstellingen zijn behaald 260e (op 1275) in 44'28" (gs. 13,5 km/u of 4'27"/km) en dat op een 'heuvelachtig' parkours. We (Dirk P. en ik) waren vroeg vertrokken en vonden een parkeerplaatsje voor de auto op zo'n 200m van de start/aankomst. Beiden waren aan de voet van het Atomium. De omloop was op vele plaatsen gewijzigd. Zo was er de smalle heel steile klim naar het 'kapelletje' vervangen door gewoon rechtdoor. In het park zelf waren er nog een paar lussen aangebracht, waardoor het eigenlijk niet minder lastig was dan de vorige jaren.
Om iets over half tien werd het startsein gegeven en stoof de ganse groep af op de eerste versmalling. Deze keer stond ik op rij 1 in de groep met startnr > 350. Ik probeerde de raad van de coach in gedachte te houden ... niet te voortvarend starten ... maar gelukkig was het deze maal eerst een paar honderd meter 'bergaf'. Km 1 in 4'30" = een mooi tempo dat ik graag zou volhouden. Na +/- 1,5 km kom ik trainingsmakker Glen tegen. Samen lopen we verder ... tot hij op 1 van de vele hellingen plots verdwenen was. Hij heeft een hele goeie wedstrijd gelopen. Hij is pas bij onze loopgroep gekomen en heeft nog veel progressie in zijn mars. Bij de splitsing van de 5 en 10 km kijk ik m'n Polar, 22'30" ... niet slecht. Hopelijk blijft het zo lopen en inderdaad nog steeds geen last van vermoeide benen al beginnen de hellingen nu zwaarder te wegen. Op de tanden bijten, want het is voor iedereen 'een beetje' afzien. De laatste km = gas volledig open een zien waar we eindigen. Bij het opdraaien van de laatste rechte lijn merk ik dat een tijd onder de 45 min er nog steeds inzit en pers ik nog een laatste spurtje uit m'n benen.
Een mooie afsluiter voor 2008. Tot het jaareinde wordt het kilometers draaien als opbouw voor het crossseizoen dat in januari voortgezet wordt.

Tot de volgende keer

PS. dank aan Dirk P. en de mensen van UZA dat ik gebruik mocht maken van hun tent

1 opmerking:

Anoniem zei

Jawade Mike,erg mooie prestatie,erg mooie tijd en plaats behaald,goed bezig,loop ze nog...
grt
Patrick