Hoofdmenu

zondag 11 januari 2009

Cross Hamme
Oftewel langlaufen op spikes ... oftewel sneeuwlopen ... daar trok het op vandaag in Hamme.
Voor het eerst in weken steeg het kwik overdag boven het vriespunt. Lotte had er zin in om samen met Astrid, Leen en Jill te starten bij de kadetten meisjes. De eerste ronde bleven L, J & L in elkaars buurt lopen. In de 2e ronde viel hun groepje uit elkaar. Astrid won overtuigend de wedstrijd.
Bij de verkenning bleek al snel dat spikes van 12mm ... geen overbodige luxe zouden zijn op de witte, spekgladde omloop. Er zou wel eens een heel snel gelopen worden. Inderdaad ... vliegende start ... en het liep vlot vandaag ik kon de hele wedstrijd een goed tempo lopen, ook al omdat het aantal haakse bochten = 1 was, je kon een gelijkmatig tempo lopen. Deze keer ben ik geen enkele keer ben ik weggegleden. In de laatste ronde kon ik nog versnellen om alzo nog een plaatsje opschuiven en te eindigden als 50e master op 63 (er waren opvallend minder starters in onze reeks). Met dit resultaat ben ik best tevreden zeker omdat ik nu over dezelfde afstand 5'30" sneller gelopen heb dan vorig jaar (6,28 km --> nu 24'33" toen 30'06").
An had haar schaatsen mee en heeft op de vijver aldaar tussen 2 fotosessies door waarschijnlijk voor het laatst deze winter geschaatst.
Morgen hebben we een looprustdag.

foto genomen door An

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: