Hoofdmenu

woensdag 21 januari 2009

Wat gelopen ?
Na de gebruikelijke opwarmingskilometers kregen we dinsdag een stevige duurloop voorgeschoteld. 12 rondjes of 6 km, verdeeld in 4 sessies van 3 ronden. Rondje 1 - tempo 2'00" + R2 tempo 2'15" + R3 tempo 2'15". De laatste reeks werden zelfs iets sneller gelopen. Op het einde had ik nog genoeg reserve. Hopelijk kan ik zondag as in Bornem ook serieus gas geven en kijken waar ik eindig. De omloop zal er waarschijnlijkheel drassig bij liggen (vooral op het grote grasveld). Dat maakt het extra zwaar. Eigenlijk loop ik liever op een licht lopende ondergrond, maar het is en blijft cross ... een wintersport.
Vandaag was er een herstelloopje en morgen een duurloop met snelheidsprikkels (zoals ze in het vakjargon zeggen).
Mijn eerstejaarhelft-loop-kalender begint stilaan vorm te krijgen nu de organisatoren hun wedstrijd beginnen te publiceren op bv. joggings.be. Indien het gaat zou ik graag 1 wegwedstrijd per maand en af en toe een pistemeeting doen.

Gelopen:
dinsdag: 6 km - 25'42" - gs. 14 km/u
woensdag: 7,6 km - 43'20" - gs. 10,5 km/u

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: