Hoofdmenu

zondag 15 februari 2009

Cross Lebbeke
Samengevat in 1 woord = loodzwaar ...
De weergoden waren ons vandaag goed gezind. De aangekondigde regen viel pas rond 18u15 naar beneden. Maar de omloop ... dat was wat anders.
De reeks van de miniemen meisjes met Astrid, Lotte, Leen & Gil moesten een kleine en een midden ronde afleggen. Zij dienden 2 maal door het sompige gras te lopen, daar waar tot donderdag een grote plas water stond. Voor de rest was het bovenlaagje zo'n 2 cm ontdooid (= modder) en was de ondergrond nog hard bevroren. Het was ook voor hen een heel zware wedstrijd. Na de aankomst waren zij allen heel moe en blij dat ze er vanaf waren.
Voor ons, de masters en juniors, stond er nog een iets zwaarder stukje op het programma. Er was 3 maal een doortocht door een (ex) maisveld en een hobbelige weide. Het eerste kleine rondje viel nog mee, maar eens in de modder waar de spikes volledig in verdwenen was het zwaar. Telkens weer bij elke stap de voet uit de zuigende modder trekken, op sommige plaatsen bijna stilstaan heeft zijn tol geeist. Al na de eerste doortocht door het slijk voelden de benen moe aan. Enkel op de vlot lopende stukken, daar waar ik eigenlijk zou moeten kunnen recupereren, kon ik iets inlopen op mijn voorliggers. Dit was een 'ECHTE' veldloop. Het was afzien en ik was blij toen ik over de aankomstlijn liep. (Bedankt coach). Jan M. Liep een heel sterke wedstrijd en eindigde zesde. Jan J. werd 11e, op de voet gevolgd door Frans B. & Hans DC. Glen, die zijn debuut maakte in een veldloop, heeft het ook heel goed gedaan. Alsook Paul, hij eindigde 2 plaatsjes voor mij en dit in zijn eerste cross in 15 jaar.
Dank aan iedereen voor de vele aanmoedigingen. Het was heel welkom en waren hard nodig.
Morgen is het een welgekomen rustdag.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: