Hoofdmenu

zaterdag 21 februari 2009

Pijn aan onderrug
Donderdag was er voor de masters 4 x 1500m + 500m joggen. De eerste 1500m aan 5'58" liepen vlot. Na de 500m joggen bij start van de 2e reeks, wou de motor niet meer aanslaan, er was precies iets geblokkeerd ... de onderrug wou niet mee en deed veel pijn. Onmiddellijk gestopt, want dat voelde niet zo goed aan. Die stijfheid in de rug heb ik af en toe al eens gevoeld na een training waarin ik snel gelopen had, maar nog nooit zo erg. Na een aantal minuten rekoefeningen, toch nog in beweging geraakt om heel rustig en pijnvrij los te lopen. De rustdag van gisteren en de flexium hebben deugd gedaan.
Vandaag stond er voor de atleten (de dames) van trainer/coach Marc een stevige training op het programma. Deze ging door aan de Blaarmeersen te Gent. Astrid, Leen en Lotte waren er als Kadetten. Er waren ook nog 2 miniemen en de iets oudere Evelien (Scholier), Sara & Ellen (seniors). Marc heeft er 1,5u de pees opgelegd en nu zijn ze klaar voor het BK van volgende week zondag.
Ondertussen heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een lange, trage duurloop te doen rond de watersportbaan. 1 rondje is juist 5 km. Na 1u18'12" had ik er 3 afgelegd ... 15 km aan een gs. 11,5 km/u en ghs. 149. Elke ronde heb ik iets sneller gelopen.
R1 = 26'39" 11,1 km/u - R2 = 26'04" 11,5 km/u - R3 = 25'28" 11,9 km/u
De rug heeft niet van zich laten horen. Indien ik ook morgen geen last heb van ga ik opnieuw een lange, trage duurloop doen. Lotte moet gaan loslopen om geen te stramme kuitspieren te krijgen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: