Hoofdmenu

zondag 15 maart 2009

BK Masters te Grobbendonk
Een mooie afsluiter van een lang veldloopseizoen.
De weergoden waren ons zeer gunstig gezind vandaag: een lentezonnetje, af en toe afgedekt door een onschuldige wolk en een fris, matig windje.
De omloop ... dat was wat anders ... bij de verkenning werd al snel duidelijk dat snel starten uit de boze was. Na een vlakke aanloop begon in het bos het 'heuvelwerk', constant bergop en bergaf, afgewisseld met stroken van mul zand en als afsluiter een snel vlak stuk richting aankomst.
Bij de start was ik bij de laatsten die het bos indoken. Zoals gewoonlijk is de start een spurt om zo snel mogelijk bij de eerste bocht te zijn. De Garmin gaf voor die eerste 250m een snelheid van 22 km/u aan. Al vlug vond ik een goed tempo en eens de 'heuvels' voorbij, had ik al een paar plaatsen goedgemaakt. In het vlakke gedeelte wierp ik een blik op mijn loopmaat en die gaf een gs. van 14km/u aan. In de tweede en derde rond kon ik hetzelfde (ronde)tempo aanhouden en zo nog een aantal sneller gestartte lopers inhalen. De laaste ronde was afzien, gewoon verstand op nul en tempo blijven lopen. Blijkbaar zat iedereen er door, want er kwam niemand meer terug uit de achtergrond. In elke ronde was er ook een klein hellingske (zoals in de cross in Bornem), zeer steil 4m omhoog in los zand. Daar was mijn gs. zo'n 9 km/u.
Het liep vlote vandaag. Een aantal atleten die op het PK in Ninove voor mij geeindigd waren, heb ik nu meer dan een halve minuut achter mij kunnen houden.

Wedstrijdgegevens:
5,56 km - 25'12" - gs. 13,2 km/u --> 87e op 103

De deelnemers van onze club hebben heel mooie resultaten neergezet.

Uitslagen vd ACL atleten:
Hilde S. - 10e (V +45)
Els D. - 13e (V +45)
Frans S. - 8e (M +70)
Frans B. - 6e (M +55)
Jan M. - 25e (M +40)

Tot de volgende keer (Veerle & Jan, bedankt voor de foto's en voor de toffe 'companie')



Geen opmerkingen: