Hoofdmenu

vrijdag 13 maart 2009

Kletsnatte training
Gisterenavond was het een ganse training aan het 'mieseren' (motregen op zijn Lebbeeks). Anderhalf uur ... en we waren doorweek. Om niet door de grote plassen te moeten lopen hebben Jan, Peter en ik de 'dolomiet-piste' geruild voor de 'Mundo-piste' waar we 20 rondjes aan 12,5 km/u gelopen hebben met ondertussen een gezellige babbel.
Woensdag en vandaag heb ik een rustdag ingelast.
Omdat ik nog steeds pijn had aan mijn onderrug ben ik maandag naar de huisarts geweest. Na een grondig onderzoek van de wervelkolom en rondliggende spieren was de conclusie (gelukkig) geen blessure, enkel een overbelasting en een lichte instabilisatie van de lage rugspieren en dit allemaal ten gevolge van het lopen aan een hoger tempo dan vroeger. Om de klachten te laten verdwijnen heb ik op 'tinternet' eens gezocht op 'lage rugklachten'. Er worden tal van oefeningen voorgesteld. De meest courante ga ik zo'n 3 x per week doen en we zien wel of het helpt.
Er zijn ook buikspieroefeningen bij ... maar een wasbordje krijgen zal mij niet lukken, want daarvoor zou ik het lekker eten en drinken moeten laten. Dat is nu net ...

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: