Hoofdmenu

maandag 29 juni 2009

Zonovergoten weekend
Dat begon reeds op vrijdag al. Om 19u werden de ouders van de laatstejaars studenten van de humaniora verwacht voor een dankviering in de kapel van de school. Het was er eigenlijk veel te warm. Maar na een klein uurtje gingen we met z’n allen naar de zaal voor de proclamatie. Daar was het iets beter van temperatuur. Iedereen van het zesde was geslaagd en kreeg er zijn diploma. Een aantal studenten kregen er een special prijs. De meeste gingen naar mensen van den Opstal. Sanne kreeg de prijs van het lerarenkorps voor 'mensen met een opvallend sterke persoonlijkheid' (= niet op haar mond gevallen, maar altijd vriendelijk en beleeft haar mening uiten). Na afloop kreeg iedereen een drankje aangeboden. Niemand bleef in de zaal zelf. Het werd een gezellige babbel met de andere ouders. Tijdens de proclamatie waren er toch een tiental druppels regen gevallen. Zaterdagochtend begon nevelig, doch in vroege voormiddag brak de zon door en werd het een mooie warme dag. Normaal zou ik 's ochtends gaan lopen, maar mijn biologische slaapwekker besliste er anders over. Na wat werkjes ben ik dan pas in de namiddag vertrokken bij een temperatuur van +/- 30 gr. Gelukkig is het Buggenhoutse bos op minder dan 2,5 km van bij ons, zodat ik na een dikke 10 min. reeds in de schaduw kon lopen. Het bladerdek bracht een aangename verkoeling en de hartslag ging een aantal slagen naar beneden. Uit voorzorg had ik mijn drankgordel aangedaan zodat ik onderweg toch wat drank kon nuttigen om niet te snel uit te drogen.
Gelopen: 14,08 km – 1u23'10" – 10,2 km/u – ghs. 141
Op zondagochtend hadden we ter gelegenheid van de verjaardag van An de familie uitgenodigd voor een uitgebreid ontbijt. Het weer dacht efkes dwars te doen maar de zon brak snel door en zo werd het een gezellig ontbijt op ons terras. 's Avonds gingen we een spaghetti eten tvv Chiro Hemo Opstal en daarna ... buiten een boek lezen, genietend van het zalige weertje. Dit weertype mogen ze van mijn part nog een paar maanden aanhouden.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: