Hoofdmenu

maandag 21 september 2009

Blogloze week
Afgelopen week had ik echt geen inspiratie (nieuws) om posten. Op het einde van het zomerseizoen en in aanloop naar het winterseizoen is het altijd redelijk rustig. Er worden enkel (veel) kilometers gemaakt. (dinsdag 10 km in 49'47" - gs. 12,1 km/u en donderdag 10,2km in 47'44" - gs. 12,8 km/u)
Voor het eerst in jaren is het op loopgebied voor mij een heel rustige zomer geweest. Normaal ging ik naast de wegwedstrijden ook aan een aantal pistewedstrijden deelnemen. Daar heeft de hamstringblessure opgelopen eind maart een stokje voor gestoken. Na zo'n 2 maanden in-activiteit begon ik opnieuw aan de opbouw.
En het begint stilaan redelijk vlot te lopen. Het doel voor dit jaar is proberen een betere prestatie neerzetten in de 10 km van Gaston Roelants op 20/12. Vorig jaar was ik nr 260 op 1275 starters (in 44'28"). De veldlopen neem ik er bij in teken van de opbouw naar december. Op zondag 4 oktober is er een opwarmertje, de Volkscross te Opwijk. Dat is 4 km gas geven in het park. Met het aantal km's warming up & cooling down zal ik proberen de dagteller op 10 km te krijgen. Op zondag 25 oktober is er in Gent de start van de Lotto CrossCup met de Relay. Een spielerei met teams bestaande uit 3 lopers die elkaar aflossen en elk een korte afstand lopen (1.000m / 1.500 / 3.000m) rond de Blaarmeersen. Het echte 'veld'werk begint op 31 oktober in Opwijk.
Sinds vrijdag heeft een verkoudheid zich meester gemaakt van mijn gezondheidstoestend. Als gevolg daarvan is het aantal gebruikte zakdoeken in onze wasmand exponentieel gestegen. Dat belet me evenwel niet om te gaan lopen. Op zaterdag voor we mosselen gingen eten heb ik nog vlug als aperitief een loopje gedaan van 8,6 km in 8,6 km in 46'34" (gs. 11,1 km/u - ghs. 140).
Zondagochtend werden de frietjes er af gelopen in een traag duurloopje van 10,27 km in 59'24" (gs. 10,3 km/u - ghs. 140). In de namiddag was er de inhuldiging van de nieuwe pastoor voor Opstal, gevolgd door een lekker koud buffet.

Vandaag is het rustdag.

Tijdens het zondagochtendloopje kwam ik een vergeten bewaker van strobalen tegen. Vandaag na het werk heb ik een klein ommetje gemaakt om er een foto van te nemen. Als je deze 'verschrikkeling' ziet is meteen je goesting over om ook maar 1 strootje mee te nemen.

Verschrikkelijke bewaker


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: